fredag 5 februari 2010

Nu tror ni säkert fel.

Mina tre senaste inlägg har handlat om alkohol.

Jag är inte besatt på något sätt, det bara blev så.


Detta ska absolut inte ha något med alkohol att göra.

Något en person sa till mig för väldigt längesen har legat och stört och gnagt inuti mig sedan dess. En icke genomtänkt kommentar eller ren och skär skadeglädje, vad vet jag, hur som helst har jag bestämt mig för att inte ägna saken mer uppmärksamhet.
Jag kommer inte att fiska efter en ursäkt för jag behöver ingen. Tack vare sina o-väl valda ord har personen i fråga orsakat ett starkt avståndstagande från min sida, vilket definitivt inte kommer att minska av en ursäkt.

Är jag dum? Långsint? En surfitta?
Kanske det.
Men visst är det en mänsklig rättighet att kunna kräva av vuxna personer att de inte säger en massa skit? Visst, alla gör vi fel ibland och bla, bla, bla .. fast en del saker säger man bara inte. Måntro skulle personen känna sig som en idiot om den visste hur saker och ting är och kanske borde jag förklara det?
Nä.
Det tänker jag inte göra.
Jag håller fast vid "Tänk före du talar eller lev med konsekvenserna", hur surfittigt det än må vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar