måndag 1 februari 2010

Bistert

Jag sitter här i soffan och förbannar det mesta.

Wow, helt plötligt kom hatet vällande över mig som en tsunami.

Fy fan för att jag klippte mig. Jag vill ha långt hår! Det vrider sig åt alla möjliga håll och jag ser ut som en medusa. Får ihop det i en liten tofs där bak i nacken men det ser bara löjligt ut. Varför har man inte ett halvårs obligatorisk betänketid innan man klipper sig? Det påverkar ju liksom ens sätt att leva, när man har en frisyr (fast man kan inte kalla det jag har för frisyr, det är hår, rätt och slätt) som man varken passar i eller trivs med. Helvete, det är knappt så att jag törs visa mig ute! Måste väl investera i en skitsnygg mössa och insistera på att ha den på mig alltid.

Vem har bestämt att för många kalorier gör människor feta? Det skulle jag bra gärna vilja få reda på. Plus, du konstiga människa som skrev insändaren om fett, du borde ha lagt till "i lagom mängd". Inget, utom kanske GIFT, är farligt i lagom mängd. Jag kan äta mini-Lätta och minimjölk om jag vill. Jag önskar att de hade haft lättmjölk och lättmargarin när jag gick i skolan, de flesta ungar får i sig tillräckligt med "naturligt" fett i alla fall.

Jag är skitnervös för i morgon eftermiddag. Det ringde en kille och ville komma och kolla på bordet som vi ska kränga och jag skojar inte när jag säger att han lät läskig på telefon. Han pratade väldigt långsamt och otydligt (som om han precis smällt i sig en 75a sprit) och mina långa armhår reser sig rakt upp bara jag tänker på det.
Hundarna kommer då definitivt inte att vara inlåsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar