måndag 22 februari 2010

Personligheter

Alla är vi olika.

Tur är väl det, så supertrist om alla skulle vara likadana!
Däremot kan man (jag) ibland irritera mig på folk som är särskilt olika mig själv, speciellt när jag är på gymet.

Surrige Sune. Pratar med allt och alla, helst samtidigt som den andra personen gör någon speciellt krävande övning så som marklyft eller nåt som kräver koncentration. Surrige Sune är alltid i riskzonen för att få en smocka rätt i nyllet.

Hjälpsamme Hjalmar. Ska alltid visa hur saker och ting ska göras. Oavsett om man bett om hjälp eller inte, tips och råd och ibland även handgripligt stöd kommer som ett brev på posten. I min fantasi åker Hjalmar iväg i en rymdfarkost som exploderar.

Puckade Petra. Behöver nog egentligen ingen närmare presentation. Glömmer varje gång bort hur löpbandet fungerar (vart är Hjälpsamme Hjalmar när han verkligen behövs?), lyfter 0,5kilos vikter för att det ska se ut som att hon tränar och dricker 4 liter vatten under ett 10-minutersträningspass. För att inte bli uttorkad.

Träningsfreaket Tove. Springer som en iller mellan maskinerna, lyfter hela viktpaketet en gång och frustar som en häst. Torbjörn heter den manliga versionen, han har oftast ölkagge och luktar illa.

Plaskar-Patrik. Är ju egentligen en bassäng-företeelse men var tvungen nämna honom. Han som tror att han simmar snabbast av alla bara för att han tillverkar tsunamivågor med sina vevande armar.
Jag skulle lätt kunna dränka honom, speciellt efter nitton kallsupar och tvåtusen liter klorvatten i ögonen.

Varför kan jag inte bara få ha gymet som mitt alldeles egna, privata?
Å andra sidan är det ganska underhållande att se alla konstiga typer som kommer dit, så länge de håller sig på behörigt avstånd vill säga.

2 kommentarer:

  1. haha :) jag är orklösa olle, springer 15 min - dör, går in i gymdelen - gör 3 maskiner - dör. Hehe

    SvaraRadera