torsdag 18 februari 2010

Konstant

Jag har haft huvudvärk i fyra dagar nu, inte speciellt skönt. Till råga på allt är det sån där lurig huvudvärk, inte så lite så man glömmer bort den men ändå inte tillräckligt mycket för att ta en värktablett.

Jobbar sista skiftet innan helgledigt och jo, jag räknar timmarna. Har jobbat över 60 timmar sen förra fredagen, skiftarbete är verkligen ett bra sätt att fördriva tiden på.

Vägde mig i morse, och det var ett lyckligt möte. -0,7 kg sen i måndags. Visst, jag äter som en myra (1528 kcal/dag) och visst, jag tränar, så det var väl inget oväntat resultat precis, men jag blir glad i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Härligt då vågen visar åt rätt håll!
    Det går bra att du tar med voffsen :)
    Och vid 12 blir perfekt

    SvaraRadera
  2. antar att du har jobbat mycket under ett par dagar nu och när man jobbar så tycker man att man dricker tillräckligt osv. Kanske dricker du lite mer kaffe än vanligt vatten?

    Dricker du kaffe så ska man kompensera EN kopp, med ETT glas vatten för att vätskebalansen ska må bra.

    Det finns jättebra vätskeersättningar med rätt mängd salter på apoteket! Dom är kanonbra!

    Din huvudvärk kommer nog av att du jobbat, dricker lite mindre än vad man bör och kanske lite mycket kaffe istället för vatten :P

    Jag gör det misstaget hela tiden. Böljer i mig kaffe.. vatten? Vad är det för något?

    SvaraRadera