måndag 8 februari 2010

Pussla och knåpa

Blocket- här samlas knäppskallar och hyenor.

Det är en upplevelse, att lägga ut saker till försäljning på Blocket. Eller, inte just själva annons-skrivningen och det, mer det som händer efteråt.

Matbordet har blivit sålt. Till en ung kille som undrade om det gick att pruta. Nä, sa jag. Nähä, sa han. Då tar jag det då. Hoppas den unge mannen aldrig åker till Turkiet, han lär bli avlurad kläderna han har på kroppen.
En människa ville köpa bara två barstolar. Det tyckte jag var en dum idé, tills nu för nu vill en annan ha bordet och två stolar så då finns det ju två till övers.
Fast vi får se hur det blir med den saken för hon började surra om lingon och undra om vi var "släckt", jag fick lite dåliga vibbar av det. Plus att hon skulle "skrammla löss lite pengar".

Folk som stavar illa blir jag misstänksam emot. Jag vet att det mest troligt inte är deras fel, stackarna kan ju inte rå för att de inte kan stava, men jag har alltid varit en rättstavningspolis. Jag kan inte hjälpa det, "lunga" (lugna) "förrästen" (förresten) och "mopped" (moped) - det är irriterande att läsa texter med många stavfel! Jag själv går direkt in och ändrar när jag upptäcker att mina fingrar halkat på fel tangent.
Men det är ju jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar