söndag 21 februari 2010

Bra, mindre bra och mest o-bra.



Breaking news!
Titta! Jag har fått min första (kanske sista, vem vet) sån här AWARD. För att jag är så otroligt rask i tanken och skriver fruktansvärt uttänkta och intressanta.. eller nä, vänta nu. Fick lite hybris där ett tag när jag tittade på allt guld.
Tack Malla för den fina grejen! Visade sambo det första jag gjorde (han sov men det är lätt att väcka någon genom att slänga en laptop i ansiktet på dem) och han var också glad för min skull.
Grattis, sa han.
Varför säger man egentligen att man haft en "dålig" dag?


För det mesta är det ju liksom man själv som förstör dagarna genom att vara sur och tvär och på fruktansvärt dåligt humör.

Igår till exempel, förstörde jag min egen dag då jag drack alldeles för mycket sprit under fredagskvällen och mådde halvtaskigt heeela långa lördagen.

På kvällen blev det bättre, lillasystern kom förbi och hjälpte mig att baka en alldeles underbart fin kaka. Tyvärr lämnade hon glasyransvaret till mig, vilket innebär att jag idag måste baka en alldeles ny kaka för den blev förstörd.


Att baka är verkligen inte min starka sida.

Ibland måste man dock offra sig, menar, jag vill ju få flest möjliga presenter och enda sättet är då att sänka sig till att muta folk.

De kommer och fikar, jag får presenter.

Nästa år ska jag nog bara åka runt och håva in paket så slipper jag slava vid spisen. Visst, det går bensinpengar, men jag kan ju ha med mig en sån där liten insamlingsbössa. Om alla ger en tjuga bär det sig nog.





3 kommentarer:

  1. Jag vill att du lägger ut bilder på den misslyckade kakan!!!!=)

    SvaraRadera
  2. Åh, det är så kul när man får sådana där awards! Jag har också fått några (inte just denna dock) och man känner sig verkligen uppskattad!

    Så jag får väl säga GRATTIS! :D

    SvaraRadera
  3. :) vassego. men du, som vädret ser ut, ja vad dom lovat så kommer jag nog inte i veckan heller :( men du vet att är du mot stan så ärdu alltid välkommen förbi!
    och nej, jag tror inte hon är snorig pga hunden, han får komma med alla ggr :)

    SvaraRadera