onsdag 24 februari 2010

Gnetar på.

Jag knåpar på, som vanligt.

Efter en nästintill sömnlös natt (eldning kräver vakenhet), tidig morgon och uppstyrd förmiddag har jag gett mig själv en halvtimmes respit innan 60-minutarn med hundarna. Jo, för det blir en sån idag också, jag ska sparka minusgraderna på pungen och ta på mig alla kläder jag äger och har, bara för att.

Är det någon annan än jag som har stora, vita sittpuffar från IKEA?
Som vi alla vet är vitt en dum färg om man har husdjur som råkar vara en annan färg än just vita. Det är väl egentligen en dum färg om man har husdjur överhuvudtaget eftersom de på ett eller annat vis alltid lyckas smutsa ner saker, oavsett om de är samma färg som saken i fråga.
Hur som helst, jag skulle vara duktig i morse, så jag bestämde mig för att tvätta de vita överdragen till de stora sittpuffarna.
Asjobbigt!
Det var en kamp att få av dem och en kamp att få dit dem. Jag tappade en sittpuff rakt på stortån och svor en lång ramsa, sen drog jag hårt så uttahelvete och rev sönder ena överdraget i sömmen. Bara lite, det gick att dölja, men nu har jag en undran.

Varför kan de inte tillverka dessa överdrag liiiiiite större? Man ska väl inte behöva skada sig när det är dags att tvätta dem?
Kanske är det så att de tycker att man ska köpa nya när de blir smutsiga men då har de inte tänkt på oss snålkärringar som vägrar lägga ut en onödig krona.

Nu har jag lindat in sittpuffshelvetena i plastfolie, ha! Försök bli smutsiga nu, liksom. Ska dra några varv aluminiumfolie också så det blir lite astronautkänsla över det hela.

1 kommentar:

  1. Know the feeling..

    Överdraget till sittdynan på våran soffas divandel är sjukt svår och få av och ännu värre att få tillbaka!

    Sen är det ALLTID på den delen man spiller något, aldrig på de vanliga fyrkantiga dynorna som är lättare att få av.

    morr.

    SvaraRadera