fredag 19 februari 2010

Nu och då




Hade tyvärr ingen bild där jag poserade likadant, men ni kanske ser skillnaden i ansiktet? Ni som känner mig ser förhoppningsvis skillnad på ben och armar också, kläderna jag hade på mig på bilden är kasserade för lääääänge sedan.
I eftermiddag/kväll ska jag anställa sambo som fotograf och ta ytterligare en "nu"-bild.
Om två månader ungefärlich ska jag presentera ännu en, då blir den nya "nu"-bilden en "då"-bild och den ännu nyare blir... ja ni fattar, va?
Idag är det fredag och jag ska dricka sprit.
Men först ska jag;
Gå ut på en kort, men kall, promenad med hundarna.
Hälsa på Malla.
Köpa sprit.
Träna.
Just nu försöker jag bara elda så att det blir varmt i huset. Lättare sagt än gjort, ska ni veta.
Hursomhelst så ska mitt blåbär Harley följa med på besök hos Malin idag.
Han är en mycket skötsam herre så jag vet att det kommer att gå bra, jag ska till och med kamma honom före så att han blir presentabel och inte löser hår på bebisen.
Fast bebisen ska han inte få hälsa på. Kanske är fånig och löjlig men jag anser att mina hundar och andras barn inte har något med varandra att göra. I alla fall inte väldigt små barn. När de börjar komma upp i sju, åtta års ålder kan man ju i alla fall tala om för dem vad de får och inte får göra med hunden, systers pojk till exempel kommer mycket bra överens med båda mina odågor.
Australian Shepherd är för övrigt en hund som håller sig till sitt, dvs. har inte så mycket intresse för andra människor.
Vissa verkar ha väldigt jobbigt med just den tanken, de tror att hunden inte "tycker om" dem och försöker med alla medel att göra hunden mer intresserad av deras person.
Dåligt drag. Det gör faktiskt mer skada än nytta.

1 kommentar:

  1. Det är jävla bra att ta före och efter bilder! Ses på ett tag :)

    SvaraRadera