onsdag 17 februari 2010

Pensionärsrutiner

Jag har skaffat mig såna.

Somnar vid 22.30 och vaknar i ottan.
Inget fel med det om nu bara mina jämnåriga kamrater kunde lära sig att det är så det ska vara! Varför kan ingen komma och hälsa på där vid sjusnåret och göra mig sällskap? När sambon är hemma funkar det ju, jag skramlar lite extra med något vedträ eller så och ett, tu, tre så är han vaken. Tyvärr har han inte världens bästa morgonhumör, milt uttryckt, så han blir mest irriterad när jag vill börja diskutera viktiga saker (vilken klänning jag ska ha på mig nästa gång vi ska på fest, träning, renovering) men jag brukar ignorera det och prata på ändå.

Ena hunden ser ut som en fyrkant bakifrån.
Jag har klippt bort en massa hår med stora saxen, ganska brutalt och utan att bry mig om eventuell frisyr.
För ni måste förstå att det inte är det lättaste att ha en långhårig collie som är lös i magen. Vill man inte ha bruna ränder som mönster på mattorna- ja då har man bara två alternativ, antingen duscha hundskrället varje gång hon har skitit eller klippa bort bajsuppsamlande hår. Då jag inte önskar att hennes röv ska frysa fast varje gång vi går ut fanns det liksom bara en sak att göra.

Den andra hunden har det också varit synd om idag. Jag hälsade på hos mina föräldrar och deras tik löper.
Harley tyckte att det minsann skulle produceras valpar men det tyckte inte hon och visade det genom att slita loss två stora hårtussar ur hans vackra päls. Skam den som ger sig, sa han då, och försökte smidigt smyga sig på från sidan.
Vi vet ju alla att nej betyder nej, så det blev inga barn gjorda just idag.
Som tröst slickade han sig själv mellan benen litegrann och verkar nu relativt nöjd med tillvaron.

1 kommentar:

  1. Här har du en till som jämt är uppe i otttan. Och oftast före dess till och med. Idag steg jag upp före 05. Trött på mardrömmar och att sova dåligt, vända och vrida på sig. Lika bra att stiga upp och påbörja dagen. :)

    SvaraRadera