lördag 23 januari 2010

Alldeles vanlig, sketen lördag

Inget nytt under solen.

En timmes promenad med hunden borde räcka som överskottsenergi-borttagning. 13.00 infinner vi oss i Öjebyn och försöker än en gång träna bort hans dåliga ovana att lemlästa andra hanhundar.
Det är inte riktigt så illa som det låter,
han gillar bara inte när de kommer för nära. Tyvärr är det ju så att det inte är upp till Harley att bestämma vad som är lämpligt avstånd, måste bara få honom att förstå det.

Projektet vi började med igår heter "Projekt vi-ger-fan-i-om-vi-får-slut-sovrum-det-blir-snyggt-uppe".
Jo, för sovrummen vi har i suterrängdelen räknas tydligen inte. Det är biarea.

Så vårt hus är för tillfället en enplansvilla med halvsuterräng och källare, 0 sovrum.
Huvudsaken är väl ändå att vi vet om att det faktiskt finns någonstans att sova.

-----------------------------------
Januari är en skitmånad, ekonomiskt. Alltid. Som extra bonus har en kindtand gått sönder och jag måste till tandläkaren. Hoppas jag tar mig i kragen och går dit den här gången, jag är enormt rädd och nervös när jag ska till tandläkaren och brukar alltid boka om min tid minst fem gånger.
Där ett tag fick jag lugnande, det var det bästa någonsin. Jag kom inte ihåg ett dugg.
-------------------------------------

Malla - visst kan jag göra det, när jag får tillfälle. Oftast är det dock inte lika stora saker som byråer jag bär på huvudet, brukar begränsa mig till flaskor av olika slag. Sen gör jag det helst i bilen för då har man taket som support! Underbart.
Min sambo tycker att jag är fånig när jag leker afrikan.
Jag väljer att se det som att jag bejakar och lever mig in i olika kulturer.

1 kommentar: