måndag 18 januari 2010

Gratis katter!


Fråga mig inte varför jag skaffade katter.

De äter, skiter och sover. Det kliar i mina ögon om jag någon gång, mot förmodan, får äran att röra vid någon av dem.
De sover på min huvudkudde och håret de då lämnar efter sig ger en obehaglig känsla i näsan när man råkar andas in det.

Har en katt bestämt sig för att jävlas finns det inget sätt att hindra dem.
Våra katter tycker att det är hur roligt som helst att klösa på våra nya stolar. Jag tycker inte att det är lika roligt när det är hål efter klorna i sitsarna.
Blomjord i soffan är vanligt förekommande.

Katter har ju en tendens att försvinna/bli överkörda/råka ut för någon annan olycka, men inte mina katter- nejdå! De kommer hem i vanlig ordning och tar vid där de slutade.
Jag ska aldrig någonsin mer skaffa en enda liten katt. De är ju som luriga också, då de är kattungar går de omkring och mjauar och ser så jättegulliga ut så man håller nästan på att dö, jag tror att det är en noga uträknad strategi. Jag har listat ut detta och kommer för all framtid att hålla mig långt borta från alla som har kattungar hemma.

3 kommentarer:

  1. Word!


    (japp, kunde ej hålla mig från att läsa..;))

    SvaraRadera
  2. Åja, katter vet hur de ska utnyttja sitt utseende.

    SvaraRadera
  3. Falsk varudeklaration. Söta i början, MEN dom förvandlas ju till små elaka jävlar! "kattens dagbok" är talande

    SvaraRadera