söndag 10 januari 2010

Dataförbud.

Jag har gett mig själv dataförbud på morgnar och förmiddagar. Nu är det morgon men tydligen gäller inte detta förbud på söndagar, datorn lockade och pockade på mig och här sitter jag nu, med lite nikotin och dagens första dos av koffein. Thank God för att det finns gifter man kan starta dagen med.

Gårdagen avslutades med film, tro det eller ej, men före det hade vi hundvårdskväll här i Ingenstans. Det klipptes klor och badades så det stod härliga till, lite för mycket till och med då vår lilla dam råkade få en alldeles för kort klo. Det såg ut som om värsta blodbads-striden hade ägt rum i hallen, som tur var läkte skadan ihop nästan direkt. Däremot luktar det fortfarande blöt hund i badrummet så jag har tänt ett doftljus och hoppas på det bästa.
Fyrbeningarna var i stort behov av en redig tvagning, jag överdriver inte när jag säger att båda två var stinkiga. Collieflickan med sin stiliga päls (som tyvärr inte är så väldigt praktisk alla gånger) och Aussie-pojken spred en obehagligt stickande lukt i huset och är det något jag inte tål är det just äckliga dofter.

Så till filmen- vi skulle egentligen se två men då jag kanske är Sveriges sämsta när det gäller att titta film blev det bara en. "Benjamin Buttons otroliga liv", början och slutet var bra, mitten hade jag kunnat vara utan. Väääääldigt segt, om jag fått bestämma hade den bara varit ½ timme lång i stället för 2½.
"Inglorious Basterds" hette den andra, en riktig Brad Pitt- orgie med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar