måndag 11 januari 2010

Att hålla en jämn nivå.

Ni som (kanske ska skriva Du som för vad jag vet har jag bara en läsare till denna ytterst inofficiella blogg) läste mitt inlägg om att aldrig bli mätt&nöjd och "kväva hungerkänslorna"-knepen, ja ni vet redan att jag har dessa dagar då jag känner en oändlig hunger. Efter mat.. och chips och popcorn och eventuellt lite blandgodis (mycket choklad) om det nu finns tillgängligt. Jag suktar, trånar och längtar efter MAT och det är det enda jag tänker på.

Vad som däremot kanske inte är allmänt känt är att jag vissa dagar inte har någon matlust alls. Inte sugen på någonting och bara att fundera på att äta något gör att jag känner mig lätt illamående. Idag är en sådan dag. Det gör mig inte deprimerad eller så, för att få i mig lite näring hinkar jag en eller två Nutrilettshakes. De där som heter Chokladsmak men egentligen smakar de bara papper.
Så, inga sura miner här inte, vad jag stör mig på är att de flesta andra verkar ha någon sorts balans när det gäller mat och ätning. Fy fan vad orättvist!! Här måste jag gå och ha dödsextremaste självdisciplinen och slå mig själv på käften vissa dagar, medans andra är så långt ifrån det som man kan komma.

Ibland börjar man ju undra vad det är för fel på mig. Whatever. Idag spelar det inte så stor roll för jag ska inte röra på mig överdrivet mycket. Bara åka till biblioteket i eftermiddag, och så hade jag tänkt sola. Härligt slö dag.

1 kommentar:

  1. Jag tror du är normal. Ganska i alla fall. Ibland är jag inte heler sugen på att äta, men middag blir det ju alltid, du vet jag ska ju föreställa en bra förebild :)

    SvaraRadera