fredag 15 januari 2010

En bra affär.

Att handla åt min far.

Jag ringde min pappa för att tala om att jag tänkte komma och hälsa på. Fick samtidigt en beställning av honom, en liter mjölk och ½kilo kaffe ville han ha inköpt.
Som den snälla dotter jag är köpte jag naturligtvis det till honom och levererade varorna i oklanderligt skick.
Jag vet inte om min pappa missförstått hur mycket inflation vi haft i det här landet. "Hur mycket blev det?" frågade han och tittade i börsen. "2000 spänn" sa jag så där på skoj. Ha ha ha... kul, tyckte farsan. Det kan ju inte ha blivit mer än en 500ing?

Så jag gick därifrån 450 kr rikare än när jag kom dit. Självklart påpekade jag detta men han tyckte att han skulle betala för frakten också, plus lite extra eftersom jag säkerligen hade nånting jag ville köpa.

Tänk om man alltid fick så bra betalt för att handla åt folk? Jag skulle inte göra annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar