söndag 3 januari 2010

Hot & Not

Hot just nu i Ingenstans;

Findus "En portion" vitlökskyckling med fullkornspasta och broccoli. Fantastiska 380 g mat men bara 360 kcal. Mätt utan fätt.

Presentkortet på helkroppsmassage, julklappen från min älskade sambo. Jag är spänd som en fiolsträng jävlat överallt och huvudvärkstabletterna biter inte längre på min fruktansvärda spänningshuvudvärk.

Skoterspåren börjar bli välanvända. Perfekt för hundpromenader på ställen som annars inte funkar att gå på. Hårt och platt och jag behöver inte svära över att snön inte håller och att jag sjunker ner till knäna och fastnar.

Tillbakavändningen av dygnsrytmen. Klev upp före fan i morse och har tvingat mig själv att vara vaken hela dagen. Trött som ett as men kommer inte ha några som helst problem att somna ikväll och simsalabim- så vaknar jag pigg och fräsch kring halv sex resten av året. Eller resten av veckan men det är bra nog.

Not... notnotnotnot!!!

Facebookstatusuppdatera-bråka. Vad hände med kommunikationen? Är folk så fega nuförtiden att de måste uttrycka sina åsikter via statusarna på Facebook? Sunkigt.

Frossa i julmat. Julen är slut. Jag vill inte bli bjuden på mer julmat. Blir jag det så avböjer jag vänligt men bestämt, hundarna däremot säger att de gärna tar resterna ni har kvar, vad det än månde vara.

Spendera januari inomhus. Inga kommentarer till detta- annat än att ni missar nåt.

1 kommentar:

  1. Outstanding listat! Vad dillar du om, 38o g mat som resulterar i 360 kcal?! De är INTE hot. I min värld ligger de på listan över djävulens påfund:)

    Du= Hot

    SvaraRadera