onsdag 20 januari 2010

Det är inte lätt..

..när det är svårt.

Sitter framför brasan och funderar lite på resten av dagen.
Jag vet att jag måste vila en stund, jag vet däremot inte när jag ska göra det. Två timmars sömn på jobbet inatt, det är inget att hurra för precis! Börjar nästa skift senare idag och hade tänkt hinna med något vettigt före.

Förresten, visste ni att vi i detta hushåll är väldigt vuxna och intresserade av att hålla oss uppdaterade om diverse nyheter och sånt som händer runt omkring oss? Jojjo. Men det är förstås inte därför vi prenumererar på lokaltidningen- den har vi bara för att ha någonting att skvallra om, se vem som dött och vilka som fått barn. Den är även praktisk när man ska göra upp eld, brinner uttahelvete.
I dagens tidning läser jag; "Mansmottagning får en trög start". Tro fan det. Mansmottagning. Det låter ju totalt förvirrat.

Byt namn till "Mensmottagning" och bjud in alla karlar som någon gång funderat på att skjuta sin kvinnliga partner på grund av mensrelaterade humörsvängningar.
Då ska ni se att lokalen minsann blir fullare än vad jag var förra midsommar (och det var inte lite, stackars mamma fick städa bilen. Men vad gör man inte för sina barn?).

2 kommentarer:

  1. Haha - det skulle ju bli överfullt på den mottagningen!

    SvaraRadera
  2. haha, jadu, piteåtidningen brinner bra iaf!!

    SvaraRadera