onsdag 6 januari 2010

Planeringsfreak

Ytterligare ett tecken på min ofattbart höga ålder; jag har köpt en kalender. En planeringskalender. Ni vet, en sån där med flera olika rutor och så kan man skriva in olika personers namn och vad de ska göra på just den dagen. I min (våran, måste jag väl nästan säga, jag har ju bestämt att min sambo ska använda den också) står det bara våra namn. En flik fick heta "Hundarna". Där ska jag planera vad de ska göra hela dagarna... eller ja, vilka dagar de ska träna vad. Sen när Harley börjar "skolan" ska jag minsann skriva in det också, bara för att. Jag ska bli en planerande människa. Organiserad och välordnad med "var sak har sin tid" som motto. ALLTID ska jag följa min kalender slaviskt.

Eller så kommer den förevigt att ligga oanvänd i lådan efter att jag blivit less på att planera. Det brukar ta cirka två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar