fredag 15 januari 2010

En alldeles vanlig dag.

Hur ser era dagar ut?

En typisk dag i Ingenstans kan se ut ungefär så här....

05.45 - Telefon-jävla-alarmet ringer. Snart är det skiftbyte på jobbet, jag har jobbat natt och måste fixa morgonbestyren.
06.45- Dörr-jävla-klockan ringer för jag har glömt att låsa upp ytterdörren. Kollega står utanför (ofta är det min alldeles egna sambo).
07.00- Hemfärd. 80% av gångerna kör jag hem "av gammal vana". Dvs. när jag kommer hem har jag inget minne av stora delar av färden. Tur för mig att jag kan vägen utantill, otur om det stod en älg mitt i vägen.
Frukost. Undanplockning. Behövs det tvättas? Jo. Jag tvättar. Hämtas ved? Jo. Jag hämtar ved. Kanske var det lite stökigt och dammigt på toaletten? Sminkrester och hårstrån i handfatet? Jo. Jag grejar det också när jag ändå är igång.
9.30 ungefär, ut med hundarna. 1- 1½ timmes promenad på förmiddagen är minimum, annars får jag dras med hyperaktiva hundar resten av dagen.
Hänga tvätt, lunch.
Jag försöker att alltid ta 45 minuters lunchrast. Visst är jag sjuk i huvudet som till och med planerar in lunchen när jag är hemma? Har kommit fram till att jag blir mer tidseffektiv om jag gör så, samt att jag faktiskt äter lunch om jag har den inplanerad. Annars kan det bli lite si och så med den saken...Dricker kaffe och surfar runt lite, skriver kanske blogg om jag inte har nåt vettigare för mig.

Del två av dagen är ganska lik del ett, handlar om det behövs, dammsuger&skurar vilket alltid behövs då hund- och katthår har en tendens att ta över, dammmtorkar, hälsar på någon (oftast mormor, mamma eller pappa om tiden finns). Klockan 14 börjar hundarna göra sig påminda igen och det blir ännu en timmes utevistelse. Ger dem mat när vi kommer hem.

Alltså är jag hemma igen kring 15-tiden. Det händer att jag lägger mig ner och tar det lugnt tills Emil kommer hem- för er som inte vet så lider jag av sömnproblem och sover nästan aldrig mer än 4-5 timmar per natt- i bästa fall. Jag har nätter då jag sover 40 minuter, vaknar..och sen kan jag inte somna om hur mycket jag än försöker. De, och de då jag vaknar en gång i timmen, är värst.
För det mesta undviker jag att vila/sova på dagen för även om jag bara sover i 20 minuter får jag det ännu värre på kvällen, så jag hittar på något att göra de sista timmarna innan herr F kommer hem.

16.30- grejar med middagen.
17.30- middag. Diska och plocka undan.
18.30-19.30 koppelträning/promenad med hundarna. Eller, några gånger i veckan, skogstur. Den håller på betydligt längre.

Duscha, fixa i ordning mig för kvällen, göra de sista smågrejorna som ska göras... sen är klockan 21-nånting. Jobbar jag natt åker jag på jobbet. Är jag ledig stupar jag i soffan, halvser nåt program och försöker varva ner.


Intressant läsning va? ... Kanske inte. Jag hade nog mina tankar med det här inlägget, de kanske försvann men nu är i alla fall en typisk dag på pränt.




2 kommentarer:

  1. Fasen - du är aktiv.
    Här ser dagen ut på följande sätt (om Fabbe är hos oss)
    Vakna - lite för sent så det blir stressigt, ställer nästan aldrig klockan.
    Ser till att barnet klär sig och får frukost - skickar iväg han till skolan.
    Fixar det som behövs med bebisen. Sätter mig vid datorn - läser blogg och skriver en själv. Dricker kaffe.
    Pysslar med bebisen. Hon somnar
    Dricka kaffe. Sitter vid datorn.
    Pratar med en kompis i telefon.
    Sitter vid datorn. Tar lite lucch.
    Eldar eldar eldar. Tar in posten.
    Pysslar med bebisen. Går på promenad
    Fabbe kommer fr skolan
    Sitter vid datorn.
    Spelar tv-spel m F
    Pysslar med bebisen.
    Siter vid datorn
    Börjar med middagen
    Äter plockar undan är med barnen, tvättar eventuellt och dammsuger hallen.
    SItter vid datorn
    LÄgger ungarna
    Sitter vid datorn
    00.00 Godnatt!

    SvaraRadera
  2. Visst kan du maila: maluppa@hotmail.com

    SvaraRadera