onsdag 20 januari 2010

Innan kneget.

Några snabba rader innan kvällens extrajobb.

Jo för jag är duktig flicka och jobbar även när jag inte ska jobba, egentligen.
Mer pengar i plånboken gör i alla fall inte mig olycklig.

Ibland börjar man ju undra hur en del är funtade. Jag tror inte att det är jag som har svårt att sätta mig in i hur andra känner och tänker- tro det eller ej så kan jag faktiskt vara både empatisk och objektiv.
Det lutar väl mer åt att vissa inte tänker rationellt alls och därför blir det svårt för mig när jag ska försöka lista ut vad för sorts funderingar som snurrar runt där inne i deras huvud.

Yee haa.

Squeezade in 20 minuters vila mellan hundpromenad och besök hos grannen.
Grannen tyckte att det var trist att jag inte fikade,
sambon kontrade med att det inte alls var dumt för då blir det mer över till honom.
När vi kom hem klagade han över att han var spymätt och mumlade fula ord när jag lagade min lunch.
Jag måste väl få äta lunch trots att en viss herre mår illa av matoset? Det är väl inte jag som ska behöva lida bara för att han proppat i sig en massa kakor?

Förresten så har vi planerat en helg i Kåbdalis med några vänner.
Det ser jag verkligen fram emot, börjar bli less på utsikten här i byn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar