fredag 1 januari 2010

Den gamla tiden- den nya tiden.

Den första dagen på det nya året började med en rejäl baksmälla, en normalstor pizza och en mindre brännskada på armen orsakad av ouppmärksamhet vid eldning. En och annan cigarett fick, trots att jag slutat röka för länge sedan, följa med in i januari 2010.


Starten på något nytt, som egentligen är gammalt då jag ju raderade min förra blogg för inte mindre än två veckor sedan. Jag tyckte mig inte ha tid men det visade sig att jag mer än gärna tar mig tid, så jag gör ett nytt försök.


Januari blir en månad utan några större förändringar, det blir den alltid. Förmodligen den mest förutsägbara månaden på hela året- det är kallt, snöigt och någon gång i mitten på månaden åker man och pantar burkar för att ha råd med lite mjölk och hårdbröd. En synnerligen fattig period, januari, då julklappar, julsprit och fester av alla de slag har stått högre upp på prioriteringslistan än att hålla hårt i slantarna. What the fuck- jag har ju i alla fall haft en rolig och extremt social period om än jag haft ångest om kvällarna för att pengarna rullat snabbare än blixten ut från kontot och, ja, i ärlighetens namn, rakt ner i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar