tisdag 5 januari 2010

Den magiska plånboken.


Min plånbok är svart och inte speciellt unik till utseendet. Både min syster och min vän Linda har likadan plånbok som jag, det har hänt att vi tagit fel då de legat och skräpat bredvid varandra.


Meeeen.. min plånbok har några speciella egenskaper som deras saknar. Den försvinner i tomma intet och blir osynlig titt som tätt, den kan även förflytta sig själv och lägga sig på ställen där den vet att man aldrig skulle leta efter den (i badrumsskåpet, i tvättstugan eller i en sko för att ta några exempel). Jag hatar min plånbok för detta. Varför kunde inte någon annan ha fått denna förbannade tingest? Jag vill inte ha en magisk plånbok, jag vill ha en som stannar där man lagt den.

Eventuellt kan det vara så att jag helt enkelt är fruktansvärt tankspridd och behöver ett senilsnöre men det alternativet är jag inte villig att överväga riktigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar