fredag 8 januari 2010

Funderingar

Jag är en person som funderar mycket, både på viktiga och på löjliga saker. Viktig sak; Varför elementen inte funkar som de ska. Löjlig sak; Varför älgar så sällan fryser ihjäl.

Just nu sitter jag och funderar på en viktig (och tråkig, viktiga saker är ofta tråkiga) sak och känner bara att jag vill gömma mig i ett hörn någonstans alt. resa till Karibien med sambo och hundar och bo där resten av livet.
Ett nytt jobb skulle inte vara helt fel. Eller motivation till att göra jobbet jag redan har. Eller motivation till mina kollegor, tillika vänner, som kommer att tycka att jag är världens största pucko efter personalmötet som jag har planerat in till nästa fredag.

Alla talar om hur viktigt det är att skilja på arbetsliv och privatliv men ingen jävel tänker på att berätta hur man ska fixa det. Hur berättar man för sina vänner att de inte gör sitt jobb ordentligt utan att de blir förbannade och tar det personligt? Visserligen är det personligt och eftersom jag är arbetsledare är det väl min uppgift att sköta såna saker, att någon sedan kanske inte vill umgås med mig privat är egentligen deras problem. För även om jag säger det så försiktigt som möjligt kommer någon att ta illa upp, säger jag det för mesigt är det ingen som lyssnar eller bryr sig. Så, punkt för dessa tankar. Det är inte mitt fel att de inte gör det som förväntas av dem. Däremot är det mitt ansvar att se till att det blir en förändring.

1 kommentar:

  1. Ja det är fan inte lätt! Det är ju alltid ngn som tar åt sig. Jag har egentligen MASSVIS med saker jag vill skriva men nånstans får jag stoppa mig själv. Tyvärr. Ibland måste man dock yttra sig. Rejält.

    SvaraRadera