lördag 9 januari 2010

Jag kväver dig!

Idag är en sån dag då jag känner ett otroligt sug efter mat. Vadsomhelst bara det är salt. Det funkar liksom inte att fylla magen med morötter och gurka och andra fåniga grönsaker- min mage vill ha riktig, stabbig MAT!
Synd för dig magen, säger jag då och kväver hungerkänslorna genom att hinka i mig kaffe och snusa. Jag har ju redan ätit, jag vet att jag egentligen inte är hungrig och jag vägrar stoppa en enda liten oplanerad matbit i käften. Är det någon annan som någon gång känner som jag? Vet inte vad man ska kalla det, falsk hunger kanske, och en känsla av att aldrig bli riktigt mätt hur mycket (nästan) jag än stoppar i mig.

Tilläggas bör att jag inte alltid går omkring och är hungrig, det är bara vissa dagar då jag börjar tro att min magsäck rymmer ungefär lika mycket som en elefants.

1 kommentar:

  1. Oh ja, sådär är jag med. En näve solrosfrön 7 koppar kaffe och gärna en snus kan det bli för att förstöra magen då en gurkjävel inte räcker. Annars brukar jag borsta tänderna.

    SvaraRadera