tisdag 19 januari 2010

Lugn & ro

Den magiska medicinen heter promenad och ½timmes vila.

Nu är jag lugn som en filbunke, åter igen.
I eftermiddag ska jag lära Harley plocka upp saker och lägga dem i en korg, så en viss mängd tålamod är att föredra.
Eller, jag ska försöka i alla fall. I min hjärna tänker jag att det inte kan vara så svårt men saker och ting brukar te sig annorlunda i verkligheten.

Måste Googla.
Är det bara jag som har fått för mig att man ska Googla allt? Speciellt allt konstigt.
Såg ett TV-program en gång om folk som borrade sig själva i huvudet, och tyckte att det var omåttligt intressant. Några veckor senare började jag tvivla på mig själv, det lät så alldeles otroligt att det faktiskt fanns människor som gjorde det- hade jag egentligen drömt att jag sett det på TV?
Räddaren i nöden- Google. Letade på "Borra sig själv i huvudet", vilket inte gav så mycket. Efter några försök hittade jag rätt och vet numera att jag inte drömde, fenomenet heter TREPANATION och förekommer, hur konstigt det än låter.

Så nu ska jag Googla "lära hund stoppa saker i korg" och se vad jag hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar