söndag 3 januari 2010

Massa minus



Midvinternattens köld är hård brukar det heta och inget undantag här inte. Det verkar som att vi får dras med den bitande kylan ännu ett tag, inget jag går och grämer mig över men visst- det är inte lika roligt att vara ute när det är -25 som när det är -10 (eller helst, +25). Kylan är jobbig för vissa men bor man här uppe får man vädret tåla. Jag menar, vintern kommer väl knappast som en överraskning? Ibland tror man att en del liksom inbillar sig att kylan kommer att lysa med sin frånvaro och när det blir ap-kallt så som idag klagas det högljutt. Lösning på problemet; Flytta. Det kommer förevigt att vara fryskallt här uppe om vintrarna, vare sig vi gillar det eller ej.


Inget är lika bra väckarklocka som hundpromenad i massa minus. Det är just det som komma skall, en värmande kopp kaffe före och sen på med Michelingubbeutrustningen och ut med odjuren.


I morgon är det måndag och jag ska fila på veckans träningsschema när jag kommer tillbaka.




1 kommentar:

  1. Länge leve vinter! Dödens död åt väder gnällare:)

    Hur jäkla hett är inte mössfrilla och långkallingar, stekhet!

    SvaraRadera