lördag 30 januari 2010

Till folk i allmänhet.

Många av er är så jävla pucko.

När ni ser att en människa är utvecklingsstörd- varför i hela helvetet ska ni börja tränga er fram och bli sura när han inte flyttar på sig? Har tanken kanske slagit er att han inte förstår att han ska gå åt sidan? Någon gång? Nähä. Tänka är inte er starka sida, nä. Såna som ni borde inte få gå lösa på stan.

Tyvärr tror jag inte att någon av mina läsare är ett jävla pucko. Bra på ett sätt men otur på ett annat.

Stan-resan slutade med att jag blev så förbannad att jag plogade mig igenom en samling tanter som tyckte att de passade väldigt bra där de stod och blockerade mitt i gången. Ut med armarna bara, plooog plog plog och ser man på, igenom tog vi oss.
Nu har de nåt att surra om.




4 kommentarer:

  1. Kärringarna brukar ju ändå vara värst på att ploga så det är väl bara börja redan nu om man ska plats in i gänget som 80-åring!

    SvaraRadera
  2. Tacka vetja elrulle, vi kör över alla som inte fyttar sig.

    SvaraRadera
  3. på de bara. ploga på, kanske lärde de sig något?!!

    SvaraRadera
  4. ett intressant fenomen, man ser samma i mataffärer där man medvetet går bakom en tant med rullator och sedan är irriterad för hon inte tar nytt personligt rekord till mjölkdisken.

    SvaraRadera