torsdag 7 januari 2010

Alternativa lösningar

Som vanlig "Svensson" har man inte råd med allt man skulle vilja köpa om man nu inte sparat och gnetat i tvåhundra år, vilket de flesta inte har. Jag är inget undantag, många är de gånger jag tvingats lämna affären med en krossad dröm eftersom det jag ville köpa var alldeles för dyrt.

I dessa fattiga tider måste man vara lite finurlig. Hitta omvägar och alternativa lösningar. Ett exempel; För tillfället är temperaturen ett hett samtalsämne. Tyvärr så har vi ingen termometer och jag vägrar att köpa en ful, billig digital- jag vill ha en snygg megastylish sak som kostar miljarder kronor. Självklart är detta något som jag aldrig kommer att ha råd till att köpa, så här har jag endast två alternativ. 1. Vara utanför och mobbad när alla pratar om "grader" och "extremt kallt/varmt" eller 2. Fixa så att jag också kan vara med och klaga även utan termometer.
Jag valde nummer 2. Simpelt. Tre gånger om dagen tvingar jag av min sambo naken och slänger ut honom på bron. Där får han sedan stå i ungefär tio minuter, när han sedan kommer in kan jag genom att titta på snoppen avgöra ungefär hur kallt det är. Väldigt smart, smidigt och framförallt- billigt. Enda problemet är att mätningen inte blir speciellt korrekt om det råkar gå förbi en snygg tjej på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar