torsdag 14 januari 2010

Om vad, egentligen?

Vad "får" man skriva i en blogg?

Får man skriva om psykbrytet man nästan fick då hunden fick för sig att hundskiten som låg på vägen var betydligt intressantare än mig? Om mensvärken from hell? Om jobbet som snart driver mig till vansinne?

Kan man vara ärlig och erkänna att man inte köpt nya underkläder på ett halvår och att bäst-före datumet på en del trosor är passerat för länge sen? Att man ibland glömmer badkläderna i träningsväskan och att de, när man plockar ur dem två dagar senare, luktar as?

-------------

Har man kanske gått för långt då man faktiskt talar om att man helt enkelt skiter i vissa människor och undviker att hälsa på/ringa/umgås eftersom man känner att man inte får ut något av den så kallade vänskapen?

3 kommentarer:

  1. Tack för att du finns. Jag undrar ockås över såna här saker förstår du. MÅnga gånger vill jag så gärna skriva av mig men det GÅR ju inte. Det är skönt att veta att jag inte är ensam. Jag har kvar BH_ar som jag köpte första året jag gick på högskolan. Det var 2003.

    SvaraRadera
  2. sist jag kollade var detta DIN blogg, DIN stund att skriva vad DU VILL i DIN blogg...

    sist jag kollade hade du heller inte BETT någon att läsa.

    Varför skulle det vara OKEY för katrin schulman att skriva att nån är en stor idiot om inte vi "normal" bloggarna skulle få göra det.

    Jag säger bara: kör på, det är din blogg, skriv vad fan du vill, när du vill och om vad/ve, du vill. Gillas det inte så har dom två alternativ; skit i att läs eller kanske se det hela med en gnutta ironi och fortsätta!

    Håller på att glutta mig igenom din blogg nu, därflr jag kommenterar på ett inlägg från början :P

    SvaraRadera