lördag 23 januari 2010

Försäljning av prylar.

Så här i januari månad måste man dryga ut hushållskassan.

Så nu åker köksbordet och barbordet vi hade ståendes nere i källaren. Fina bord egentligen, men de gör ju ingen nytta där nere så man kan ju alltid hoppas att någon Blocketsurfare behöver just dem.

Här skulle jag egentligen vilja skriva en lista med spartips, men jag ska vara brutalt ärlig i stället. Jag är absolut sämst på att spara pengar. Jag betalar alla räkningar precis som man ska, inga betalningsanmärkningar så långt ögat når, men när det kommer till sparande är det som om jag blir blockerad. Varenda krona ska sättas sprätt på!
Nu när man bor i hus är det väldigt dumt att bete sig så som jag gör. Man måste tänka på att saker alltid går sönder (alltid! Det finns aldrig "ingenting" att göra eller att köpa) och då måste det finnas en buffert att ta ifrån så att man slipper leva på grus och aska.

Buffert. Jag tänker bara på buffé när jag hör det ordet. Eller koffert.
Jag föredrar att säga rackelkassa.
Hur som helst, eftersom jag har insett att mitt beteende inte är speciellt vuxet eller moget gick jag häromdagen till banken. Där fick jag många goda råd och tips och på löningsdagen (måndag) är jag redo för mitt nya penga-liv.

Jag brukar vara väldigt självdisciplinerad när det gäller, vi får se hur det blir med detta men jag är nästan säker på att det kommer att gå alldeles utmärkt.

Bara jag nu får bordshelvetena sålda så jag kan slösa utan dåligt samvete!!!
Fast det får jag väl inte, det ska väl sparas det också som allting annat tydligen.

En sak är säker- jag tänker då inte lägga en helvetes massa pengar på hög, med min tur skulle jag spara ihop 100000 jättesnabbt och sen skulle jag gå och dö. Vem får nytta av dem då? Inte jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar