måndag 18 januari 2010

Fridens hus.


Lugnt och skönt och jag blir rastlös.

Efter gårdagens orgie i sovning och slappning har jag nu fått ny energi och såg fram emot en kväll på arbetet. Hejsan svejsan, sa jag när jag upptäckte att jag inte jobbar i eftermiddag. Now what, liksom?

Sambon är ivägskickad, hunden min som blev kvar har rastats i 1½ timme och det är inte speciellt stökigt här i huset där vi bor, så jag har flera timmar till mitt förfogande. Dessa ska jag utnyttja till max genom att ge mig själv lite välbehövlig uppmärksamhet. En dusch, till att börja med, sen skulle det inte skada att plocka ögonbrynen heller om jag nu kan låta bli att peta mig själv i ögat med pincetten.

Efter det känner jag för att vara en surkärring så jag tror att jag ska klaga på lite av varje.
Att det kan vara så roligt att vara motvalls?

1 kommentar:

  1. Klaga är skönt. Dt är som så trist att bara vara tillags hela tiden!

    SvaraRadera