måndag 25 januari 2010

Vi talar om planering

Denna måndag är ytterst styrd.

Vanliga morgonaktiviteten för att göra av med spring i benen på både mig och hund är avklarad. Nu är det rast till klockan elva (ja, vadå, jag klev ju faktiskt upp klockan 06), sen en timmes söka bollen och annan pyssla-på-träning. För hunden.
11-11.30 är min lunchtime idag. Då brukar jag för det mesta äta något och läsa tidningen ordentligt, tyvärr var ju PT tunn som ett löv idag, gissar på att det hänt otroligt lite under helgen, så jag har faktiskt redan läst hela.

När vi ändå är inte på massmedia och sånt måste jag ju bara undra om det är någon annan än jag som råkat zappa förbi kanal 10? Kan tipsa om att ikväll visar de "Väckelsekväll- LIVE från Älmhult!" .. fastnade framför TV-n en stund igårkväll, inte för att det var bra utan för att det var en rolig typ som satt och pratade. Han hade de mest underliga ansiktsuttryck jag någonsin sett, och när han ville förmedla att något var speciellt viktigt spärrade han upp ögonen och såg ut som en galning. Jag höll på att dö av skratt.
I slutet klämde han i med "...så om ni har en slant över, sätt in den på PG blablabla".
Hm. Mina slantar är tyvärr inte "över".

Blev ganska trist att berätta om min detaljplanerade dag,
Som ni märker dog jag inte igår när jag strök gardiner förresten, men det var nära.
Lite ilsketårar kom det allt.

1 kommentar:

  1. Men JA! jag skulle faktiskt lätt göra ett boobjob om det fanns ekonomi till det. Frågan är - jordvärme eller boobjob?! jag är satans less på vedeldnignen så brösten får snällt vänta.

    SvaraRadera