onsdag 21 april 2010

Aprilskämt

Jag tror att det här med vulkanen på Island är någon slags försenat, långt aprilskämt. Det blir nog jobbigt för alla som har missat sina utlandssemestrar när de får höra det men tänk vad kul vi kommer att ha när vi pratar om det om några år.
Ett skämt i "nylonstrumpan över TV:n"-klassen.
ELLER så är det på jätteriktigt och året fortsätter som det har börjat- kallt, mörkt och allmänt jävligt.

Idag är det onsdag. Utmaningen fortsätter och läget i det här huset ser bra ut. Igår blev det sen middag som vanligt på tisdagar men det vore ju alldeles för stenhårt att tvingas skippa middagen, speciellt efter att jag hade varit och simmat och stressat iväg på hundkurs direkt efter det.
Förresten så var det sista gången igår, på den där hundkursen. Harley fick diplom och en studentmössa, de andra hundarna skrev i mössan och när det var över sprang vi lyckligt ut genom dörren.
Tisdagarna blev genast mindre stressiga.

Ber om ursäkt för att jag har varit dålig på att kommentera och så, som ni kanske kunnat ana har humöret inte varit det bästa. Det är det fortfarande inte men det går åt rätt håll, om man säger så. Jag känner mig som världens tråkigaste människa, får varken dricka vin eller sprit och ser väl egentligen inte fram emot en sommar som kommer att ge mig smeknamnet "Festförstöraren", "Hormonmonstret" eller "Fetblobben". Kanske allihop.
Till råga på allt har Ärtan bestämt att jag ska må lite halvilla av snus. Synd för dig, Ärtan, för jag trycker upp en prilla under läppen i alla fall.

1 kommentar:

  1. Partypooper var ju jag med förra sommaren, eller egentligen itne för ajg for knappt på ngn fest. Lika bra att vara hemma och måla. Hoppas humöret känns bättre snart!

    SvaraRadera