torsdag 22 april 2010

Men.. VAFAN HAR HON PÅ SIG?!

Tänker ni så någon gång, när ni ser en människa som verkligen misslyckats med "dagens outfit"? Det gör jag, ofta. Trots att jag själv är så långt ifrån modeguru som går att komma och mest går i mjukisbyxor eller träningskläder är det som ändå oundvikligt att reagera om jag ser något som ser riktigt FEL ut.

Som igår, på skolan som luktar kodynga och hästpruttar.
Tjej, ca. 18-19 år, 170 cm lång (uppskattningsvis). Iklädd, läs och häpna, spetsstrumpbyxor, vita benvärmare, skor med 7 cm klack, kort jacka.. ja, hittills låter det väl som en ganska normal utstyrsel om man ska på krogen, det jag reagerade mest på var den svarta kjolen som inte ens var lång nog att täcka arschlet .. som ju faktiskt är en kjols syfte om jag har förstått det rätt.
Ja, jag glodde. Jag skäms inte ens när jag glor, ibland är det befogat.

Nu sitter säkert en eller annan människa hemma i sin lugna, perfekta, trygga, fördomsfria vrå och fnyser åt det här inlägget. "Döm inte någon efter hur de klär sig", "Vi lever i ett fritt land alla får ha på sig vad de vill". Sant, förvisso, men detta fria land tillåter även att jag spyr galla över folk som klär sig/uppför sig/tycker på ett visst sätt. Att vissa har problem med detta men är alldeles för chicken för att våga säga något- det är ju inte mitt bekymmer.

-----------------------
Jag har ställt tomatplantorna och basilikan i solen, nu är det dags att vara LEDIG!

4 kommentarer:

  1. Oj, härlig klädsel där :S

    SvaraRadera
  2. Så många gånger man har vänt sig om när man har mätt nån och bara " men vaaaa i heeel-e"

    jag stirrar med och skäms inte över att jag gör det! ;-)

    SvaraRadera
  3. Det bästa är ju att sitta på en uteservering på Avenyn i Göteborg och bara spana in alla konstiga människor. Jag hade också glott och jag skulle sett henne...

    SvaraRadera
  4. Jo, men det är säkert för att sommarn närmar sig som det känns som att det går snabbare. Jag mår ändå hyfsat ok. Jag spyr typ en/två gånger per dag och det tycker jag är helt ok.
    Hur mår du själv?
    Haha, jag brukar känna mig som den som alltid misslyckas med "dagens outfit". Har dock noll känsla för mode. Jag är mest för mjukisbrallor och övrigt slappa kläder :)
    Såg en tjej idag på stan som inte såg klok ut. Kan knappt förklara synen, men jag var tvungen att vända mig om för att se om jag verkligen såg rätt. Hon såg ut som ett kylskåp med alldeles för kort kjol och puckelrygg...yeehaa.

    SvaraRadera