söndag 4 april 2010

Takdropp




Det har förvisso sin charm, det här med våren, men som den obotliga kärring jag är ser jag självklart nackdelar med den också!
Ta det här med takdropp till exempel. Tycker ni att en droppande kran är irriterande har ni aldrig varit med utanför vårt hus klockan 11 en varm söndagsförmiddag. Mmm... skönt.. sola! "Dropp. Dropp. Droppdroppdropp". Det droppar och har sig så man får springa på dass stup i kvarten, dessutom blåser det ibland till och dropparna landar då lägligt mitt i pannan på en icket ont anande soldyrkare.
Nåja, takdroppet kan jag väl leva med, det betyder ju att snön är på väg bort dit den hör hemma- dvs. i vattnet.


Värre är det då med skoteråkarna som passerar mitt emot, på OK. Det ska väl tankas och fyllas på proviant (kakor och coca-cola, det verkar skoteråkare gilla) kan jag gissa, samt pratas högt med andra skoteråkare som råkar befinna sig på samma ställe. Mest troligt har den höga ljudvolymen från skotern gjort 95% av dess brukare hörselskadade, vilket innebär att de måste skrika åt varandra trots att de står näsa mot näsa. Vissa kanske bråkar om vem som ska få tanka först och skriker av den anledningen, vad vet jag, men för det mesta tror jag att de bara har knäck i lurarna. Jag hör då de flesta konversationer högt och tydligt och ändå är jag i princip döv på ena örat.


I det stora hela är ju våren en bra tid, som sagt, det innebär att sommaren snart är här och sommaren, den klagar jag aldrig på! Ja, om det nu inte regnar eller är kallt eller blåser eller är för varmt eller för vindstilla eller för torrt. Då är den ju inte bra alls.

2 kommentarer:

  1. Det går alltid att hitta grejer att klaga på :) Hur kul vore det annars?

    SvaraRadera
  2. Men hoppla hejsan, lite segsvarad jag är! det går bra när som helst imorrn, jag är def uppe från 8 så du kan komma från morron om du vill. Blir då bara hemma hela dagen annars. Jag är förkyld men sålänge jag inte har feber imorrn så är jag på! Fast har nog inte haft feber på 34 år eller så, så jag tror inte det händer.

    SvaraRadera