torsdag 8 april 2010

Great minds think alike

Visst är det så, bevisligen!

Både jag och Malla fixade till i hallen igår. Skillnaden är att hon hann klart, jag inte. Bilder kommer när det är färdigt, förhoppningsvis efter helgen. Har lite snickeriarbete och målning kvar innan jag kan kalla det ett avslutat projekt.

Det innebär alltså, mina vänner, att jag tog (slet) mig upp ur träsket igår och gjorde något produktivt i stället för att ligga i soffan och lata mig. Det kändes skönt när jag väl var igång men ni ska veta att det krävdes typ tusen kilo självdisciplin och lite bitchslaps på mig själv innan jag faktiskt bestämde mig för att nog fick vara nog.


Idag är det hämta möbler jag köpte på Kupan, köra skräp till soptippen, köpa lite plankor, köpa lite färg, simning och jobb på agendan. Lika bra att hålla igång medans man kan, liksom. Eller vill, viljan spelar också stor roll, och jag VILL verkligen bli klar med kontoret, hallen och trappan! Relativt snart. Är sugen på att börja i källaren. Jag har lagt band på mig och bara rensat ut allt skräp i det som ska bli Ärte-Lortens rum, det är lite kvar men det får sambomannen bära upp då jag inte orkar kånka på otympliga saker.

Kontrollfreak som jag är har jag redan planerat hur det ska se ut i båda sovrummen. Ärtan ska få grönt och fint, hade tänkt mig lamellgardiner men det kommer ju att gå åt pipsvängen när den väl börjar krypa så jag får hitta en annan lösning till det. Herr F ska få bygga lite elementskydd, jag ska fixa en trevlig, inbyggd förvaring för leksaker och sånt där grejs.

Men det är länge dit. Evigheters evigheter, nästan.

1 kommentar: