fredag 2 april 2010

Då sitter man här igen

Fick ett bra mail (inte varje dag) som handlade om val och attityder.
Kortfattat ville det tala om detta;

Livet handlar om val. När du tar bort allt runt omkring blir varje situation ett val. Du väljer hur du vill reagera på situationen.
Du väljer hur folk ska påverka ditt humör,
det är du som väljer om du ska vara på bra eller dåligt humör.
Till syvende och sist är det alltid ditt val hur du lever ditt liv.

Tänkte bara dela med mig av det, finns säkert någon som behöver en liten knuff i baken.



Nu när det börjar närma sig vår och snön tinar har jag en av mina bättre perioder. Jag skrattar hela tiden men det beror inte på att jag är speciellt lycklig eller så, nää, fan, för vem kan hålla sig för skratt när folk halkar stup i kvarten?
Det stämmer. Så här i bryta-lårbenshalsentider har jag fullt upp med att fnissa åt människor som snavar till eller glider och regelrätta ramlingar framkallar hysteriska skrattattacker. Det roligaste är ändå en nästanramling, ni vet när någon halkar och kämpar febrilt för att behålla balansen genom att vifta med armarna på roliga sätt. Har man tur hinner man även med att kolla in ansiktsuttrycket som brkar vara fasa blandat med förvåning och koncentration.
Fan, hur elak får men bli egentligen? Just i det ögonblicket något håller på att hända funderar jag ju liksom inte ens över att det kanske kan sluta illa, jag har fullt upp med att tycka att det är skojjigt. Efteråt kan man såklart stanna till och fråga om det gick bra, om personen inte redan skyndsamt ställt sig upp och tittat sig omkring för att se om någon sett händelsen.

En annan sak som hör våren till är ju skitiga hundar. Sörjan och leran som tinar fram tenderar att fastna under tassar och magar och ni kan tro att det första odjuren gör när de kommer in, det är att gå på det fina, vita köksgolvet.
Kommer det att bli modernt med tassavtryck, tro?


I eftermiddag, mina vänner och ovänner, gör jag helg efter en lång och faktiskt ganska produktiv arbetsvecka. Det är tydligen påsk och folk verkar fira den på något konstigt vis, eftersom jag inte är så mycket för religiösa högtider väljer jag att tro att påsken är till för att hedra påskharen. Hur som helst, ytterligare en vecka att lägga till samlingen.

Sammanfattningsvis ska jag bara tycka några saker;
- Det är skönt att vara en bitterfitta ibland.
- Jag hör av mig till folk av en anledning. Hör jag INTE, dvs. aldrig av mig är det av precis samma anledning men tvärtom.
- Det är skittrist att vara nykter när andra är fulla. Inget att hymla om- det suger hårt. Fast då brukar jag tänka att de kommer få skrumplever och jag kommer att få en bebis, då är bebis lätt det roligaste alternativet, alla kategorier.

1 kommentar:

  1. Jag tror också det är lite roligare med bebis. Skrumplever är nog inte så sött.
    Haha, bäst jag tar på mig broddar på måndag, det är säkert halkigt!

    SvaraRadera