lördag 17 april 2010

Glädjespridare.

Vaknade med vetskapen att smhi-gubbarna lovat snö idag och förväntade mig att se stora, plufsiga flingor singla ner utanför fönstret. Döm om min förvåning när solen sken och fåglarna kvittrade, det var en glad överraskning. Jag är fullt medveten om att det kan snöa i eftermiddag men just nu väljer jag att förtränga denna kunskap och tänka på annat.

TV. Det är fan bara skit på TV på helgerna. Jag ser varken "Så ska det låta" eller "Talang 2010". Filmer är trist. Tv4 Fakta är sambon less på. Igår såg vi Charlie Sheen (2½ men) och "How I met your mother". Det var det enda. Ikväll tror jag att vi dumpar TV:n till förmån för spackling. Betydligt mer underhållande.

Fönsterputsning. Någon dag i nästa vecka är det dags för årets första fönsterputsning. Kanske det tråkigaste som finns? Ska passa på att fålla upp gardinerna som just nu bara är nålade och har varit det så länge jag kan minnas. Måste försöka låna en symaskin av någon vänlig själ, kanske bjuda hit sambons mamma på fika och kaffe och smyga in lite gardinfållning så där smidigt som bara jag kan.

Pengar. Det hade inte varit helt fel att vinna en miljon eller några stycken. Hundratusen kunde jag nöja mig med, eller bara några extra tusenlappar. Det är länge till skatteåterbäringen och jag vill ha en massa saker. Förvaringssystem till tvättstugan, golv, kakel, vägg- och takfärg, toalettstol och tvättställ till lilltoan, mattor, lampor, nya blommor.. skulle kunna fortsätta forever men ingen har tid att läsa en så lång önskelista.
Tur att elräkningen börjar bli human, nu finns det ju en liten möjlighet att spara lite penkki till nästa vinter.

1 kommentar:

  1. Fönsterputs, fy fan i helvete vad tråkigt. Jag måste också göra det.

    SvaraRadera