lördag 10 april 2010

Ta itu

Måste ta itu med lite hundträning så här på morgonkvisten.

Ska bara dricka upp mitt kaffe och äta frukost sen bär det av ut i plusgraderna. Känns som att jag försummat mina chanser i veckan så det är lika bra att göra det nu på morgonen medans jag fortfarande har energi. Eftermiddagen ska ägnas åt husfix och då är det alltid bra om hundarna är trötta.
Sambomannen tar en och jag tar en. Skönt med bara ett monster för en gångs skull!

Ibland ångrar jag att vi skaffade hund. Jag är inte en sån som "har bara för att ha", hundarna kräver ganska mycket tid, motion och mental stimulans- nästan varje dag. Vissa dagar (typ igår) vill jag bara stänga in dem i garaget och glömma att de finns men det gör jag så klart inte. Fast jag vill.
Kursen jag går med Harley är otroligt givande, mest för honom. Han får någon timme varje tisdagkväll när jag bryr mig bara om honom och han får använda sin hjärna, något som han behöver få göra för att må bra. Även om jag är sur och trött när vi åker dit, lämnar jag alltid stället med ett leende på läpparna. och en trött hund i kopplet. En trött men glad hund.

Efter 12 idag ska vi på Öppen Träning med hundarna, sedan borde de vara ganska avslappnade och lugna.

Hörde en gång någon som sa;
Jag vill gärna ha en hund.. men inte en sån man måste gå ut och gå med och sånt.

Vad är det för sorts hund? Tyg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar