tisdag 6 april 2010

I´m a monster

Tid på Hermelinen idag klockan 14.40.

Jag vet inte exakt vad de ska göra men jag hoppas så klart på ett tidigt UL och ett trevligt besked!
Drog till med en rejäl historia om ondhet i magen och slängde in lite blod i den också när jag ändå var igång, pinsamt om de genomskådar min bluff men nu är det bara så att jag vill veta om det är något där inne.

På vårdcentralen hänvisade de till gyn. På gyn till vårdcentralen. På jorcentralen till gyn.
Ulla som svarade på gyn lät ungefär som världens suraste och bittraste kvinna, hon kan inte ha fått sig på länge.

Ingen som vet, förresten, om de där ultraljudsmackapärerna blir utslitna väldigt fort eller om det bara är jobbigt att använda dem? Tycker nästan att det borde vara praxis att göra ett tidigt UL, det skulle nog hjälpa många paranoida och oroliga människor.
Nu är det nog tjatat om det här. Gör de inget idag lägger jag ner hela skiten och ställer in mig på katastrof. Kanske inte riktigt, men jag kommer i alla fall att bli jävligt besviken.

Hur detta slutar lär ni få reda på ikväll.

2 kommentarer:

  1. I vissa län gör dom tidiga UL i vecka 12 typ.. Dom på gyn är inte alltid så trevliga. Ibland får man ringa flera gånger innan man får en tid (dvs innan man får prata med någon trevlig som är villig att ge en tid). Visst vet du att dom inte gör ett UL ute på magen sådär tidigt? Tänkte så du inte blir förvånad sen om dom gör ett.

    SvaraRadera
  2. Vi gjorde UL (på magen) i vecka 12 när jag var gravid och det är samma tid nu tror jag. Tyckte det var lite tidigt för vi får bara ett UL, sen kostar det 500 kr om man vill göra ett till.


    Tack för fina kommentaren!! Kram

    SvaraRadera