fredag 9 april 2010

Undringar och fundringar och inget alls precis.

Väntar på att sambomannen ska komma hem från jobbet, har väl en sisådär 2½ timme kvar att vänta skulle jag tro. Håller på med lite multitasking, tittar TV, läser bok och skriver strunt. Tur att jag är kvinna och kan hålla isär alla dessa saker... eller? Är det så?

På senare tid har jag märkt att jag har gröt i hjärnan. Irrar och virrar och glömmer saker jag ska göra, orkar inte koncentrera mig på att lyssna på vad folk säger till mig vilket innebär att jag, när de pratat klart, inte hört ett enda ord de sagt.
Preggosymptom eller bara tillfälligt sinnessvag?

Preggosymptom har jag fått, några stycken.

- Dödstrött.
- Svagt illamående, men bara pyttelite, lite då och då under dagen.
- Huvudvärk.
- Törstig (pissar som en häst, mest troligt för att jag dricker som en kamel).
- Galet ömma och HÅRDA bröstvårtor. Är nästan rädd att jag ska peta ut nåt öga på sambomannen när vi sover, så illa är det.

Att jag är sur och jävlig beror nog på att jag är så trött. Jag har faktiskt inte ro i kroppen att vila under dagen som det står att man ska göra, hallå, vissa av oss har faktiskt ett liv, ett jobb och saker som måste fixas!
Äsch, tröttheten lär gå över snart, inget varar ju för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar