söndag 11 april 2010

Den som påstår..

..att bakisdagar är underskattade, de ljuger. Kände efter om jag var sugen på ett glas vin igår, det var jag absolut inte. Fick ont i magen bara av att tänka på det. Inte för att jag skulle ha druckit det även om jag haft abstinensbesvär men ändå, var ju tvungen att känna efter.

Det finns ganska mycket man kan göra på helgen om man inte vaknar och är bakis. Gå ut med hundarna, simma, dricka kaffe, stiga upp tidigt, må bra. Man utnyttjar liksom tiden på ett finurligare sätt i stället för att ligga kvar i sängen och trycka i sig en megachipspåse för att sedan somna om. Jag saknar inte bakisdagar. Hade börjat känna avsmak för dem redan innan jag blev på tjocken så det är bara bra med en niomånaders paus.. lagomt till nyår kommer jag nog att känna mig ganska sugen på vin och kex och mögelost.


Nu ska jag i alla fall försöka få igång kroppen lite med en kort promenad innan simturen på badhuset. Ska försöka få igång sambomannen också, han ligger kvar och slöar som vanligt. Nog ska han lida för att jag är morgonpigg, nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar