söndag 18 april 2010

Villa är illa

Dagens sanning; det är INTE kul att renovera. Inte när man hittar överraskningar och tusenfotingar under golvlisterna.
Fukt i källaren innebär att vi nu måste riva bort all väv, låta det torka ett tag och sen fixa ytan på betongen och måla. Nice. Som om vi inte redan hade nog med projekt. Som tur är har det inte blivit någon riktig fuktskada ännu men det känns ändå surt. Nästa år säljer vi iväg skiten fort som attan.

Min halvdeppade sinnesstämning gör inte allt lättare, snarare tvärtom. Jag borde väl vara glad och lycklig och förväntansfull och alldeles otroligt magiskt uppfylld av gravidkänslor, i stället känns allt bara trist och jobbigt. Att ta mig upp om morgnarna är en kraftansträngning och att sen förmå mig själv att göra något är ännu jobbigare.
Bättre lycka nästa vecka, kanske.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu startar utmaningen, jag har skrivit ett inlägg där jag länkat till alla som är med - jag önskar dig och alla andra lycka till, så uppdaterar jag nästa söndag hur det går för alla!
    Skrik högt och ljudligt om du behöver extra pepp.

    (yes, denna kommentar ser likadan ut hos alla som medverkar annars tar det ett halvår för mig att skicka till alla ;))

    /Malla

    SvaraRadera