torsdag 1 april 2010

Sömnlöst svammel


Ungefär så här ser Lorten tydligen ut nu, i vecka 8.
Inte så fruktansvärt snygg men förhoppningsvis hinner den bli lite sötare under resterande 32 veckor.










Anledningen till min sömnlöshet lämnar vi därhän.



På kvällen när jag ska sova brukar jag ligga och försöka lösa alla världsproblem. Igårkväll var inget undantag och jag lyckades faktiskt klura ut några saker. Å andra sidan, världsproblem för mig är typ "vart ska jag ställa vitrinskåpet" och "vilken lampa ska vi ha i hallen". Jag har alltid haft svårt med perspektiv på saker och ting.
Igår funderade jag på hundarna. Jag gillar förresten att ta ut bekymmer i förskott och är redan lite orolig över hur det ska gå när Lorten blivit 2-3 år och springer omkring och viftar och skriker. Våra vallhundar är inte så otroligt imponerade av sådana konster och försöker stoppa dem genom att nafsa och hoppa litegrann. Inte så lyckat för en mini-människa, alltså.


Hur som helst, just den saken lyckades jag inte klura ut igår, däremot kom jag underfund med vilka mattor vi ska ha i kontoret, hallen och köket. Alltid något.

2 kommentarer:

  1. Haha, ja alltid ngt! :D
    Du kan väl bara bygga en hundbur som bebisen kan vara? :P

    SvaraRadera
  2. Det är ju "nackdelen" med många hundar att dom hoppar, slickar, naffsar och biter lite men jag vill ändå tipsa dig om att se, tanka ner avsnitt av "It's me or the dog" för det är ett superbra program och man lär sig otroligt mycket som hundägare eller om man planerar på att skaffa hund.

    Det är inga svåra "övningar" eller något hon gör med hundarna så det är lätt att ta till sig. =)

    Prova, och börja i tid och öva med hundarna på dina vänner osv. :D Kram

    SvaraRadera