torsdag 1 april 2010

Gamla människor

Gamla människor (uråldriga alltså) är så förtvivlat roliga, allihop!

Jag ska bli en sur gammal tant när jag blir pensionär. Fälla folk med käppen och köra över deras hälsenor med rullatorn samtidigt som jag låtsas att jag är både döv och blind.
Jag ska mata duvor genom att försöka pricka huvan på andra människors jackor så att fåglarna attackerar dem, dunka i väggen och skriva arga anonyma lappar till grannar som har fest/spelar musik/skramlar med pannor i köket/går omkring i lägenheten efter klockan åtta på kvällen.

Jag ska nypa unga, snygga killar i rumpan och inte ens skämmas över det.

Jo, jag ska bli en festlig pensionär.

1 kommentar:

  1. nämen du just det, jag skojade bara, vi lånar tydligen ut bilen från idag till måndag kväll och jag ids fan inte gå ända till dig. Ska du mot stan kanske vi kan ta en prommis eller så!

    SvaraRadera