torsdag 29 april 2010

Många tack.









Ja, titta på dessa bilder. De togs i eftermiddags, av undertecknad, när jag var på väg ner från ett berg.
Jag skulle vilja tacka den som uppfann Gore-Tex. Mycket blötsnö med lera längst under kunde annars ha blivit ett helvete. Nu blev ju fötterna blöta ändå eftersom jag inte investerat i de där nya kängorna som jag ju faktiskt behöver men det kunde ha varit så mycket värre.
Sedan vill jag även tacka skoterfolket. Tack vare att ni kört upp och ner ganska många gånger sjönk jag inte ner till knäna i snön hela tiden, bara halva.
Tack även till dig/ni som varit uppe vid eldstaden före mig och inte lyckats få upp eld men däremot eldat såpass mycket på några pinnar så att de blivit relativt torra. Utan dessa pinnar hade jag inte fått upp någon eld och gått miste om kaffet.
Behöver jag tillägga att det var skitjobbigt att ta sig upp? Typ 2000 i puls och arg som ett bi pulsade jag fram i snöhelvetet. Grinade lite då och då. Tänkte vända men gjorde inte det av någon konstig anledning, det är jag glad över nu för det var ganska skönt att sitta där uppe och fundera på allt och ingenting.
Mina två varulvar är trötta, mätta och nöjda.
Städade när jag kom hem och förhoppningsvis gjorde dessa kraftansträngningar att jag slipper mina "Restless legs" ikväll. Rör jag på mig för lite under dagen brukar det visa sig när jag ska sova, då måste jag ligga och vicka på fötterna i minst en halvtimme innan jag somnar.

1 kommentar:

  1. Vad härliga bilder! Och så härlig dag du måste ha haft iaf när du väl fick dig i dig ditt kaffe. :)

    SvaraRadera