måndag 19 april 2010

Vaknar på rätt sida

Måndag, ska fanimej se till att den här veckan blir bättre än förra.

Vädret går ju då inte att klaga på. Ska strax ut på morgonpromenad, sen blir det frukost. Som vanligt.

Har gått upp ett halvt kilo sen förra måndagen och VET att det beror på att jag ätit som en gris. Även på den punkten ska veckan bli bättre än den förra.
Nystartar min kvällsfikebojkott tack vare Mallas utmaningslista som ser ut som följer;

Madlar - avstår från fika och godis fram till maj månads slut.

Kicki - har redan börjat sin utmaning, men fortsätter med denna som är att låta bli kvällsfika.

Helena - har slutat röka för ett par veckor sedan och utmanar sig själv med att fortsätta hålla upp med detta!

MK - har ingen blogg (det borde minsann vara hennes utmaning att fixa en! :P) men hon ska i alla fall motionera 4 dagar i veckan och hålla sig borta från solarium under samma tid!

Gafflan - skippar GODIS!

Alexandra - utmanar sig själv med att ta med matlåda till jobbet VARJE dag plus att utföra minst 2 fysiska aktiviteter per vecka.

Linnea - skippar onödiga kalorier som pasta, ris och fika

Jennie - Slutar sliska på veckorna + 5 powerwalks i veckan

Monica - ska promenera 30-60 minuter om dagen i 4 veckor!

Carola - låter bli all sorts slisk på vardagarna.

Alexandra (Neijas mamma) - ska träna upp lite muskler genom att göra 30 situps + 30 ryggövningar varje dag!

Linda - ska motionera 5 ggr i veckan!

Anna - utmanar sig själv med fysiska aktiviteter 5 dagar i veckan.

Finnpajsaren - utmanar sig själv med att utföra "rörelseglädje" 2-3 ggr i veckan : )

Knasterfaster - ska träna 2-3 ggr i veckan + cykla till jobbet minst 4 dagar/vecka!

Hannah - utmanar sig själv med att gå ner 1 kg/veckan!

Sandra - ska hålla sig från fika/godis fram tills deras resa om ca en månad.

Malin - motionerar från och med idag 5 ggr i veckan under utmaningen!

Fru Venus - ska sluta använda trosor som rullar ihop sig under traktordäcket, hon ska inte heller äta något efter 18 på kvällen. Hon ska även promenera minst 30 minuter om dagen!

Anne - utmanar sig själv med att motionera 2-3 ggr per vecka, 60 minuter per tillfälle!

Märta - kan ha tagit på sig den svåraste ELLER den svåraste utmaningen, att inte skotta snö förrän i november!

Ewa - ska inte äta så mycket slisk plus motionera 4 gånger i veckan.

Leon (jajjemen, jag fick med mig maken!) - ska BARA äta sötsaker på lördagar!

Mimmi - tränar 3 dar i veckan och promenerar resterande.

Kristin - ska ta sig minst 4 morgonpromenader i veckan!

Veronica - ska sluta röka! IN OCH PEPPA!!!! :D

Susanne - ska promenera/cykla 5 dagar i veckan och läsa biologi minst en timma/dag.

Nilla - skippar socker i en månad!

Kalbomaman - tänker organisera mera! Ta bort allt från tv-rummet som inte hör hemma där!

Tina - äter inga kolhydrater efter lunch samt låter bli slisk + att hon ska rensa trädgården innan den 1:a maj.

Liw - går på powerwalks varje vardagsmorgon i minst 60 minuter. Hon ska även träna hemma 20 minuter efter promenaderna med hjälp av ett program som hon följer.

Angelica - slutar med sötsaker på kvällarna fram tills hon får bort gravidkulan :P

Catarina - och hennes man äter GI, skippar godis, kakor, slisk och chips och alkohol (de börjar dock 1:a maj)

Joanna - ska söka minst 5 jobb i veckan tills hon vet om hon blir uppsagt eller inte. Hon skippar även godis, chips och kakor så länge hon inte går på bio : )


De flesta på den här listan (som är tagen direkt från Mallas blogg) är okända för mig, men tänkte som att det blir ännu mer pepp, ju fler ställen de finns synliga på!

--------------------------------
VECKANS TRÄNING.

Måndag; Gym, crosstrainer 30-40 min.
Tisdag; Simning, 30-40 min
Torsdag; Simning, 30-40 min
Söndag; Simning, 40 min

Det går tungt med träningen, pga. min trötthet, mitt låga blodtryck och ett deprimerat tillstånd. Förra veckan bidrog en psykbryt-hund till utebliven simning på torsdagen, det FÅR bara inte hända!
Eftersom det har gått pissigt ett bra tag nu åker jag till gymmet med inställningen att det kommer att bli blä. Måste försöka ändra på det nu, det är liksom ingen bra början. Men SÅ KLART kommer det att gå bättre i veckan!

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt att du koppade hela allt! Det är bra, jag tror vi är många som kommer behöva pepp pepp pepp! :D

    SvaraRadera