tisdag 13 april 2010

Konstant kaos

Mitt täcke ligger framme i soffan hela dagen.

Oftast ligger jag under det, inte sovandes men väldigt oengagerad i resten av världen. Kan bara inte ha det så här, före simningen (som jag för övrigt måste släpa mig själv till) åker jag till apoteket.

Har ni förresten tänkt på att tanterna på apoteket ofta ifrågasätter det man ska handla? Vill man ha alvedon, ja då börjar de surra om ipren. Vill man ha avmaskningsmedel för hundar ska de undra en massa oväsentliga saker, och ska man köpa graviditetstest tycker de att man ska berätta när man senast hade sin mens.
Nyfikna jävla kärringar. (Nej, det är inte alltid "bara för att hjälpa till". Jag vet väl vad jag vill ha, man kan ju faktiskt googla!)
Varför jobbar det inga män på apoteket?

Hundträning efter simningen betyder sen middag, på jobbet. 19.30. Ska vara riktigt husmorsaktig och ta med en burk köttsoppa som jag köpt på willys, värma i micron och bara hälla i mig. Sen ska jag sova.

1 kommentar:

  1. Simma? Jag? Kan vi knyta ett rep runt min midja så kanske du kan dra mig? Fatta - jag har hängpattae, hängbuk och hängröv. Du vill inte synas med mig på ett badhus!
    Tack igen för kaffet, det var trevligt!

    SvaraRadera