onsdag 7 april 2010

Jag har varken tid eller ork

En del fixar "hemliga" bloggar där de kan tycka vad de vill.
Ingen vet vem de är och bara speciellt inbjudna personer kan läsa det som skrivs.
Bra idé, definitivt, men inget för mig.
Jag har varken tid eller ork, jag har nog med att koncentrera mig på en liten sketen blogg. När sommaren kommer lär jag ta många och långa pauser och alla kommer att glömma bort att det ens finns någonstans där jag kluddar ner vad som händer och sker och vad jag tycker och tänker.
Vart vill jag då komma med det här? Ingen speciell stans egentligen.
Däremot kan jag tycka som så, att nyfikna människor får faktiskt ta konsekvenserna av sin nyfikenhet. Skulle det råka stå något ni inte håller med om? Ogillar jag något ni gillar? Skulle jag aldrig göra saker på de sätt ni gör? Men dutti-nutti då, vad spelar det egentligen för roll?
Vi kan inte alla få medhåll hela förbannade tiden, det vore ju alldeles otroligt trist! Fan, det värsta jag vet är folk man inte kan vara ärlig mot utan att de bryter ihop på ett eller annat sätt. Det näst värsta är när folk inte är ärliga mot mig, de träffar mig och ser mig i ögonen och tjatar på om det ena eller det andra och jag VET vad de sagt tidigare, till någon annan.
Sen påstår de att de står för vad de tycker.
Bull-jävla-shit säger jag då.
Att ha en åsikt, bu eller bä, behöver inte vara något dumt eller elakt.
Jag vet ju att konsten att ta negativ kritik är svår att bemästra, jag kan själv vara jäkligt dålig på det från och till. Det är väl då den berömda självinsikten ska ta vid, antar jag. Synd bara att många inte ens har förmågan att tänka utanför "the box".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar