måndag 5 april 2010

Veckans planer och bestyr

Ja, gomorron.

Gråmulen måndag med allt vad det innebär. Dagen idag är ju i princip en söndag så jag ska behandla den som en sådan också, genom att bara göra sånt som jag vill (och lite till). Besök hos Malla på förmiddagen, en sväng förbi brorsonen som fyllde hela 6 år förra veckan och allmänt lite dittan och dattan. Handla grönsaker på Willys och diverse andra vuxensaker.

Träningsplaneringen i veckan är följande;
Tisdag- simma
Torsdag- simma
Fredag- gym
Söndag- simma

Ett litet sketet gympass, men jag ska plussa på 10 minuter på simningen eftersom halvtimmen jag brukar simma börjar kännas lite väl kort.

Jobb ska jag också hinna med, med start inatt. Där finns det hur många saker som helst att ordna och fixa så jag lär inte sitta sysslolös. En fördel om man vill att dagarna ska gå fort och det vill man ju.
I övrigt ser det ut att bli ganska lugnt för min del, hundkurs med Harley i morgon är väl det enda jag har planerat utöver träning och jobb. Det och måla färdigt i hallen. Riva lite väv, kanske. Det finns alltid något att göra om man nu skulle råka ha tråkigt någon stund.


Vecka 9 nu och fortfarande inga märkvärdiga symptom. Jag var nog inte på tjocken ändå, det var kanske bara inbillning? En vecka kvar till barnmorskebesöket som känns ganska överflödigt då jag ju ändå inte får bekräftat att det faktiskt finns någonting där inne i fetmagen. Ska det vara så jäkla jobbigt att göra ett tidigt ultraljud? Det verkar nästan som att de är rädda att nöta ut den där jävla apparaten, den används inte i onödan, liksom. För mig kanske det är NÖDAN! Jag kanske är världens nyfiknaste och otåligaste, tänker ingen på det?!
Jajja, har i alla fall bestämt mig för att ta det så lugnt det går och vänta typ två månader till på att få redan på om det är en bebis, en dinosaurie eller bara tomt i magen.
Den som väntar på något gott... brukar de ju säga. Jag hatar det uttrycket.

1 kommentar:

  1. men du, jag tror att om du säger att du inte vet när du hade sista mensen, säg att du hade den i typ januari och att du sen bara haft ngn liten mellanblödning, då brukar dom ibland släppa iväg en på tidigt ul. :) men har du otur i det läget kan d hända du får göra en vanlig gyn-undersökning :P
    jag har ont i ryggen som fan, men jag tar en tablett så jag fixar en prommis.

    SvaraRadera