torsdag 18 mars 2010

Allt för dig är inte allt för mig

Jag vet att jag har sagt det förut men det tål att sägas igen.


Jag låter en massa trista och fullständigt ointressanta saker ta alldeles för stor del av min tid.
Ta bloggar, till exempel.

1/10 av alla bloggar jag läser är läsvärda, enligt mig. Resten hänger jag kvar vid... ja, varför egentligen? Det är inte speciellt givande att läsa en massa trams, fånigheter och snutte-plutte-duttande- inte i min värld.


Därför avlägger jag från och med idag ett skitsaker-löfte. Jag ska ge fan i allt som bara irriterar mig och koncentrera mig på det som faktiskt är relevant, för mig alltså. För visst är det väl så att vi alla har olika prioriteringar i livet.

-----------------

Jaha, tänker ni nu, värsta livsavgörande beslutet... inte. Det är det väl inte heller, men märk väl att det inte bara handlar om bloggar.
Det handlar om alla jävla smågrejer som man hänger upp sig på och ältar och beklagar sig över när det enda rätta är att ta tag i det eller ge fan i att terrorisera andra med alla klagomål man har.

1 kommentar:

  1. Kan du inte lägga upp namn/länkar till dom bloggar du följer även om du inte tycker dom är så värst intressanta(det behöver ju inte framkomma) men vi andra som läser dig, dagligen eller nån gång i veckan, kanske kan hitta nån annan blogg so0m man finner intressant!?

    Fixar du? :-)

    SvaraRadera